Tuesday, March 11, 2014

~ MH370 Please Come Back ~

Assalamualaikum


I'm back After many months didnt update anything,
the reason why i update now because of MH370 that missing around 5 days ago...
tanggal 8 Mac Misteri kehilangan Mh370 menjadi tanda tanya kepada seluruh Rakyat Malaysia, Malah kesedihan turut dirasai oleh Seluruh Dunia...

Apa yg menyedihkan lagi adalah, rakyat kita sendri, terutamanya kaum Melayu terus menerus berbalah, antara satu sama lain, Apa yg ingin saya nyatakan, Semua ini adalah Kehendak ALLAH S.W.T , percaya kpd 'kunfayakun' sekali Allah kata Jadi, maka jadilah...Kejadian ini mmg betol2 tak disangka..

Saya sedih sekali melihat kaum melayu sendiri  berbalah, bertikam lihat, senang kata mnjadi ' Keyboard Warrior'... Jangan Sesekali dilibatkan POLITIK, memulakan spekulasi yg belum tentu kesahihan nya...

Saya berpendapat, kejadian ni ada sebabnye, jika dipandang dari segi yg lebih baik, ini lah masanya kita sabagai satu kaum, saudara seislam, BERSATU PADU.. Jika selama ini kamu semua mengatakan UMNO betul, PAS betul, PKR betul... Itu semua POLITIK MAlaysia, Mengapa kita berbalah sesama kaum sndri,Sedar atau tidak, sesama kita sesama Melayu berbalahan, ada Kumpulan lain yg sedang menunggu kejatuhan kita, mereka hanya tggu masa sahaja untk kaut semua, JGN biarkn itu berlaku,dan ini hanya pendapat sy.....

Kamu semua tahu atau tidak, perasan atau tidak, cuba duduk dan selami hati masing2, mungkn ini lah masanya kita sesama Melayu bersatu...Org kata Umno pentingkn duit, moden, tp kurang islamik, Pas islamik tp tidak moden...Ada beberapa kwn saya mengatakan ingi Negara malaysia kita dipimpin oleh pemimpin yg mementingkn agama, YA, itu sy setuju, tetapi dalam mementingkn agama, kita juga perlukan KEMAJUAN, dan tidak salah jika kita bersatu untuk seimbangkn pebalahan ini.. APA KATA kita smue bersatu, MODEN DAN ISKLAMIK.....  Insyallah, berseimbangan...

Saya minta maaf jika perkara ini menyentuh sensiviti org. Sekarang, satu DUNIA sedang melihat NEGARA MALAYSIA, mmg ternyata kita dilihat lemah dimata dunia, tetapi tidak boleh salahkn kita juga, negara kita selama ini Aman drp ancaman besar, jadi berkemungkinan itulah sebabnya kita kurang Efektif menangangi masalah Besar, kerana MAlaysia jarang menghadapi MAsalah besar sebegini.

AMERIKA SYARIKAT telah menawarkan bantuan, Saya berasa sedikit takut dengan campur tangan Amerika..JIka anda baca artikel ini http://megachannelz.blogspot.com/2014/03/pesawat-mh370-red-flag-atau-false-flag.html  kita sama sekali rase takut dan tertekan, Didalam pesawat MH370 bukan ada rakyat Malaysia sahaja, jumlah kedua terbesar adalah rakyat CHina, Ukraine ,Rusia.. Semue seperti sgt berkait,

'Sama-samalah kita perhatikan elemen apakah yang akan mereka ketengahkan kelak.. Yang penting ialah alibi warganegara Amerika Syarikat sudah pun ditanam dalam insiden ini sebagai syarat bagi membuka ruang kepada campurtangan Amerika Syarikat.



Dengan 3 (+1 bayi) warganegara Amerika Syarikat, mereka sudah pun bergegas-gegas menyusun pasukan penyiasatan FBI mereka untuk turun. Insiden ini melibatkan 152 (+ 1 bayi) warga China! Apakah anda melihat kekalutan China untuk menghantar pasukan perisikan mereka?'

Campur tangan Amerika dgn menAwarkan bantUAn benar2 membuatkan hati sy gementar, ... 

Apa2 sekalipon, saya tekan kan kepada Rakyat Malysia, Kaum Melayu, teutamanya, sy memohon, supaya kita bersatu hati, dan jgn berbalah, Satu Dunia sedang melihat Negara kita sekarang, jgn tambahkn lagi perkara yg boleh menjatuhkn maruah Negara kita, mereka melihat kita bertengkar dan sebagainya...

Akhir sekali, saya tahu dgn blog yg sy tulis akan menimbulkan spekulasi.. Saya minta maaf, ini hanya pendapat, dan sy tahu sesiapa yg tidak puas hati, akan meningglkan komen yg negatif... Tapi apa yg saya ingin katakan, ini hanya pendapat saya, dan semua org punyai pendapat sndri... 

Setiap hari, saya pegi kerja, dalam kereta saya akan mendengar liputan2 mengenai MH370, agak sedih dan saya juga turut rse sebak, kadang sy menangis, tidak tahu mengapa walaupon tiada saudara atau ahli keluarga yg terlibat dalam pesawat MH370... Cuma, PIlot MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah merupakan ayah kpd kawan bakal tunang sy. Mungkin kerana kita semua masih tertanya itu yg menyebabkan kesedihan itu datang...Bagai gantung tidak bertali... Selagi tiada apa2 serpihan dijumpai, jangan lah kita mengatakan pesawat itu trhempas atau sebagainya.. Kita masih ada harapan, dan Berdoalah...Aminn...
 
Dalam saat genting ini, saya cuma berharap kita smue bersatu, dan Kita umat Islam mempunyai satu Senjata yg hebat, iaitu 'DOA'... Hanya ALLAH S.W.T yg Maha mengetahui, DIA menguji, kita kita harus sabar. Semoga MH370 dpt kembali dgn selamat dgn IZIN-NYA, untuk dibuat pengajaran kepada kita semua...  



No comments:

Post a Comment