Sunday, March 17, 2013

~ Cinta Tak SeharuSnya Memiliki ~

~ Cinta Tak SeharuSnya Memiliki ~

Assalamualaikum....

Hai, There's sOmethIng wRong with mY sOul, tapi, kalau aku nak ckp, aku tak nak ambil pduli.. itu satu peNipuan..kan?... 


Semua org punYa maSalah Sndri, Smua punya Kisah Hidup sndri, Jalan Tersendiri.. Mana Mungkin ada yG sama, Pasti berBeza....


Ada yg Bermasalah keWangan, Maslah KeluarGa, Msalah dgn kawan2, Mslh Kerja mungkin?.huhu dan tak slh kalau ku kaTakan msalah Cinta juGa stu Problem yg berat..Sbb ia meliBatkn Hati dn pErasaan....melibatkn jiwa, kadang2 boleh buat orang hilang aKal.. Hebat juga penangan Cinta kn...


Kadang2, Bila kIta rasa masalah kita sGt berat, Kita tak boLeh lupa, Masih ada yG lbih beRat dri kita....

Patotnya kita bersYukur.... 

Aku peGang satu ayaT, Surah Al-baqarah ayat 286... ' Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupanmya'...


ya, Selepas kekecewaan Cinta pertama, Aku tenang dgn Cinta yG mendatang....

Kalau Dlu, berCinta bagai nak rak, bYk pula lalai ... Gila, huhu...

Tapi sekarang alhamdulillah, disaebabkan DIA.... aku dpt Bangun dari keJatuhan... walau kegembiraan itu hanYa sementara Si Dia, Tp itu pon aku dah cKup bersYukur keRna Si Dia bRjaya Buat aku lupakan yG lama... Bukan Mudah untk Bangkit...Kalau dlu aku tak pernah parcya org kata perkataan ini 

'Yang akan dtg insyallah lebih baik daripada yg sebelumnya' ... TernYata, ayat itu benar..

Aku belajar bersabar, kali ni aku tak menggelabah mcm dlu, cKup la sekadar aku sygkn die dlm diam, aku berdOa untuk sntiasa menjadi lbih sabar dan tenang... 


Alhamdulillah, aku tak sperti dlu... Bagi aku, Lbih baik kali ni, sYg yG ada Jarak..

Jarak yG bagi aku, bukan jarak perpisahan, tp Jarak utnuk menjaga batas2 perhubungan,... Walau si Dia tak mungkin aku miliki... Ckup sekadar untuk lihat dia bahagia, aku turut gembira.... :')

Terima kasih kerana engkau mnjadi semngat untuk aku bangun, Walau saat itu hnYa seketika, ia sudah cKup bermakna.... 

Wasalam....

Yg benar

Aleza :')









No comments:

Post a Comment